سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


چند خبر از وضعيت دادگاهها و اسراي پس از كودتاي انتخاباتي

اخبار زندانیان سیاسی: تاج زاده در دادگاه از خود دفاع نکرد

دومین جلسه دادگاه سید مصطفی تاجزاده، عضو ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی امروز درحالی برگزار شد که وی باز هم حاضر به دفاع از خود نشد.

به گزارش نوروز، مصطفی تاجزاده پیش از این اعلام کرده بود که تا به شکایت رسمی وی که 10 سال پیش از احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صورت گرفته ، رسیدگی نشود، او در هیچ دادگاهی از خود دفاع نخواهد کرد.

فخرالسادات محتشمی پور، همسر این ازاده دربند درباره دادگاه امروز که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود، گفت: اقای تاجزاده طبق روال قبلی از حق دفاع خود استفاده نکرد و ضمن تشکر از وکلای محترمشان که زحمات زیادی برای مطالعه پرونده کشیده اند، به ایشان نیز اجازه دفاع نداد.

به گفته محتشمی پور، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در جلسه محاکمه خود اعلام کرد که "همانطور که در دادگاه قبلی گفتم، قاضی می تواند حکمش را بدهد.‬"

تاجزاده پس از کودتای انتخاباتی 22 خردادماه بازداشت شد.


اخبار زندانیان سیاسی: امین زاده به شش سال زندان محکوم شد

در دادگاه روز گذشته محسن امین زاده معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات و رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری به شش سال حبس محکوم شد.

به گزارش جرس روز گذشته دادگاه امین زاده معاون وزیر امور خارجه ایران دولت محمد خاتمی که ماههاست در حبس بسر می برد، برگزار شد و قاضی وی را به شش سال حبس محکوم کرد.


اخبار زندانیان سیاسی: عرب سرخی وثیقه یک میلیارد تومانی نمی دهد

ندای سبز آزادی: فاطمه عرب سرخی، خبرهای منتشر شده مبنی بر آزادی فیض الله عرب سرخی، فعال اصلاح طلب و عضو برجسته سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی راتکذیب و عنوان کرد که پدرش حاضر نیست درخواست دادگاه برای ارائه وثیقه 1 میلیارد تومانی را بپذیرد.

به گزارش ندای سبز آزادی، اتهامات فیض الله عرب سرخی روز یکشنبه پس از مدت ها در دادگاه انقلاب به صورت غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت و خبرهایی مبنی بر تعیین وثیقه 1 میلیارد تومانی بعد از ارائه حکم وی جهت آزادی اش منتشر شد. با اینحال این طرفدار میرحسین موسوی به خانواده اش گفته است که به هیچ وجه حاضر نیست این مبلغ وثیقه را برای آزادی خود بپذیرد و ترجیح می دهد در زندان باقی بماند.

اخبار زندانیان سیاسی: دادگاه محسن میردامادی فردا برگزار می شود

جنبش راه سبز (جرس): دادگاه محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت، نماینده تهران در مجلس ششم و ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم فردا برگزار می شود . وی از روز 30 خرداد تحت بازداشت قرار گرفته است.

محسن میردامادی از رهبران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را آفریدند و صلاحیتش برای انتخابات مجلس هفتم مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. میردامادی همچنین مدیرمسئول روزنامه نوروز ارگان جبهه مشارکت بود و در تیرماه سال ۱۳۸۱ علاوه بر توقیف روزنامه‌اش، به ۶ ماه حبس محکوم شد.

مهدی میردامادی فرزند محسن میردامادی نیز پس از انتخابات بازداشت شده است. خانواده میردامادی گفته‌اند که وی در منزل شخصی اش با حکم دادستانی بازداشت شده و ماموران منزل او را تفتیش کرده اند.

پیش از این قرار بود دادگاه میردامادی 28 دی ماه برگزار شود که به گفته هوشنگ پوربابايي، وكيل مدافع وی اين دادگاه به دليل تداخل با جلسه رسيدگي به پرونده متهمان حوادث روز عاشورا به فرداموكول شد.

0 نظرات :: چند خبر از وضعيت دادگاهها و اسراي پس از كودتاي انتخاباتي