سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


در آستانه ۲۲ بهمن بازداشت های فله ای روزنامه نگاران از سر گرفته شد

در آستانه ۲۲ بهمن بازداشت های فله ای روزنامه نگاران از سر گرفته شد


. ادامه راه سبز«ارس»: در آستانه روز ۲۲ بهمن مجددا بازداشت فله ای روزنامه نگاران و خبرنگاران در دستور کار مسوولان قرار گرفت. گرچه بازداشت اهالی رسانه از آغاز هفته شروع شده بود اما از نیمه شب گذشته به اوج خود رسید و بر اساس شنیده ها این بازداشت ها تا روز ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت. بنا به گزارش های رسیده بسیاری از روزنامه نگارانی که پیش از این بازداشت شده بودند اما بعد از چند ماهی آزاد شده اند دوباره به وزارت اطلاعات احضار شده اند.

به گزارش خبر نگار کلمه یک شنبه ساعت سه بامداد اکبر منتجبی از خبرنگاران با سابقه که در روزنامه هایی مثل شرق و هم میهن قلم زده است و در دوران انتخابات در روزنامه مهدی کروبی، دبیر سرویس روزنامه اعتماد ملی بوده ،در خانه خود بازداشت شده است.

همچنین از اصفهان خبر رسیده است ساعاتی پیش مهسا جزینی از همکاران روزنامه ایران (بخش اصفهان) و از فعالان حقوق زنان نیز بازداشت شده است.

در خبری دیگر آمده است احمد جلالی فرهانی دبیر اجتماعی خبرگزاری مهر که دیروز از این خبرگزاری اخراج شده بوده ساعاتی پس از ترک محل کار توسط نیروهای امنیتی و در خانه شخصی اش در تهران بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شده است.

نام زینب کاظم خواه خبرنگار هنری ایسنا نیز ساعاتی پیش به لیست روزنامه نگاران زندانی اضافه شده است.

سمیه مومنی روزنامه نگار نشریه نسیم بیداری و از همکاران کمپین یک میلیون امضا نیز در لیست بازداشتی های امروز قرار داشته است.

انتظار می رود طی ساعات و روزهای آینده به این لیست نام خبرنگاران و روزنامه نگاران دیگری نیز اضافه شوند.

این بازداشتها در آستانه ۲۲ بهمن صورت می گیرد. مخالفان دولت اعلام کرده اند که در این روز و با نمادهای سبز در تظاهرات حاضر خواهند شد.

همچنین از زندان رجایی کرج خبر رسیده است مسئولان زندان با قطع ملاقاتهای زندانیان هم بند احمد زید آبادی و مسعود باستانی به ایشان گفته اند که قطع ملاقاتهای شما به علت اغتشاش های صورت گرفته توسط این دو نفر است.

این دو روزنامه نگار که در اولین ساعات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد بازداشت شده بودند در دادگاههایی غیر علنی به زندانهای طویل المدت محکوم شده اند.

در خبری دیگری که سایتها نزدیک به اصلاح طلب منتشر کرده بودند عبدالرضا تاجیک در تماسی با خانواده خود گفت در بلاتکلیفی به سر می برد و از او بازجویی نمی شود.

دبیر سیاسی روزنامه های توقیف شده ای چون شرق و کارگزاران گفته است اتهام او ارتباط با کانون مدافعان حقوق بشر است.

در همین حال بنا به گزارش های رسیده بسیاری از روزنامه نگارانی که پیش از این بازداشت شده بودند اما بعد از چند ماهی آزاد شده اند دوباره به وزارت اطلاعات احضار شده اند.

بازداشت فله ای اهالی رسانه در حالی ادامه دارد که طبق گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران هم‌اکنون ۴۷ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران به سر می‌برند که این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه هم‌اکنون از چین هم پیشی گرفته است.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران می‌افزاید :”تنها در دو ماه گذشته دست‌کم ۲۶ روزنامه‌نگار در ایران دستگیر شده‌اند. مطابق آماری که این سازمان به ثبت رسانده از دسامبر سال ۱۹۹۶ به این سو، این میزان دستگیری روزنامه‌نگار در هیچ کشوری سابقه نداشته است؛ رکورد پیشین دستگیری روزنامه‌نگاران مربوط به ترکیه است که به گفته این سازمان ۷۸ روزنامه‌نگار در دسامبر ۱۹۹۶ در این کشور در بند بوده‌اند.

0 نظرات :: در آستانه ۲۲ بهمن بازداشت های فله ای روزنامه نگاران از سر گرفته شد