سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


بيانيه جوانان جبهه مشارکت: سبزترین 22 بهمن را رقم خواهیم زد

جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کردند:
سبزترین 22 بهمن را رقم خواهیم زد


.
ادامه راه سبز«ارس»: جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با نمادهای سبز و در کمال آرامش و متانت در راهپیمایی 22بهمن حضور خواهند یافت.

به گزارش نوروز، متن کامل بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت به شرح زیر است:


به نام خدا که انسان را آزاد آفرید

31 سال گذشت از آن روز که مردان و زنان ایرانی مشت‌ها را گره کردند، سینه‌ها را به استقبال گلوله استبداد فرستادند، بدن‌ها را آرامگاه تازیانه کردند و با مرکب خون، زرین‌ترین صفحات تاریخ ایران را نگاشتند. این مردم قرن‌ها طعم تلخ وابستگی را چشیده بودند، بزرگترین موهبت الهی، یعنی آزادی آنها، به بهای چند روز حکومت این و آن قربانی شده بود و می‌دیدند که نه خودشان بهایی دارند و نه مرام و مسلک و دین و آیینشان.

مردم ایران بارها در نهضت هایی نظیر جنبش تنباکو، مشروطیت و ملی شدن نفت به مبارزه برای استقلال و شرف خود برخاسته بودند، واین بار نیز جوانان خسته از این ظلم سنتی و تاریخی با اعتماد به رهبری بزرگ، بت شکنان تاریخ این کشور شدند. رفتن شاه تغییر یک سلسله از سلاطین نبود، بلکه شکستن بت خودکامگی و اقتدارگرایی و حکم راندن با پشتوانه چکمه و اسلحه و تازیانه بود. پایانی بود بر روزگار شعبان بی‌مخ‌ها.

همه یادگار آن روزها استقلال بود و آزادی و جمهوری اسلامی و همه چیز هم در این شعار خلاصه و نهفته بود و قرار بر این بود که این میراث گران‌بها نسل به نسل از مردم به مردم که وارثان اصلی این انقلاب بودند منتقل شود.

اما دیدیم که چگونه در کمتر از 30 سال اقتدار گرایان و تمامیت خواهان در لباس‌ها و چهره‌های جدید اما با همان اندیشه و منش پیشین، خود را به انقلاب نزدیک کردند و به مرور خود را وارثان و بلکه صاحبان انقلاب معرفی کردند و مالک جان و مال و آبروی مردم شدند و همانند اربابان کلیسای قبل از رونسانس به تقسیم دنیا و عقبای مردم پرداختند و کار را از مردم گذراندند و برای پیامبران نیز تعیین تکلیف ‌کردند و از آنان ایراد ‌گرفتند.

از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تنها شعارش ماند و جمهوریتش از اسلامیت غریب‌تر شد و اسلامیتش از جمهوریت مظلوم‌تر.

عجبا که در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آنها که در کنار خمینی کبیر بودند و همه داشته‌هایشان را برای انقلاب گذاشتند، در بند اسیرند تا صدای خمینی و یارانش تنها از پس دیواره های بلند اوین و از مجرای تنگ سانسور به گوش رسد. جوانان هم که دبستانی‌های آن روزها بودند و چشم و چراغ و امید رهبر انقلاب، به کهریزک و کهریزک‌ها برده شدند تا درس عبرتی باشد برای همه و دیگر سوالی درباره بر حق بودن این وارثان خود خوانده در ذهن‌ها شکل نگیرد، چه رسد به خواسته و مطالبه بزرگی مانند سلامت انتخابات! گفتند وقتی ما می گوییم سالم است همه باید بپذیرند که سالم است و اگر برای کسی سوالی باقی ماند حتما از اجنبی پول می‌گیرد و جیره خوار استکبار است و در این بازار اتهام زدن حتی به فرزند برومند معمار قانون اساسی، شهید بهشتی، هم رحم نکردند.

مخالفان را بزغاله و گوساله نامیدند و همه را محارب و واجب‌القتل. اینها همه به این خاطر بود که می‌خواستند پس از محدود کردن آزادی بیان به آنچه خود می‌گویند و تعطیل کردن اندک رسانه‌های غیر همصدا، آزادی اندیشه‌ها را نیز بگیرند که هیچ کس حتی فکر مخالفت هم نکند و ریشه پرسشگری و حق‌طلبی خشکانده شود.

غافل از اینکه این جوانان، وارثان اندیشه‌های انقلابند و تعلیم یافته مکتب خمینی و مصدق و شریعتی، و آزادی خواهی و حق طلبی را در پوست و خون دارند، از این روست که نه با چماق اعدام و زندان و شکنجه و ستاره دار شدن و محرومیت از تحصیل و نه با هویج یارانه‌های نقدی و وام ازدواج و نه هیچ چیز دیگر از این میراث تاریخی که محصول صد سال مبارزه ایرانیان برای آزادی است دست نخواهند کشید.

ما فرزندان اندیشه‌های این مکتبیم و با تمام وجود برای تحقق کامل استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی تلاش خواهیم کرد و برای استقلال جمهوری اسلامی و آزادی آن مبارزه خواهیم کرد. و می‌دانیم که به سنت "انّ الله لا یغیرُ ما بِقومٍ حتی یغیروا ما بِاَنفسهم" اراده و تلاش ما برای تغییر و اصلاح و پیشرفت به مدد الهی عامل پیروزی و بهروزی ما خواهد شد.

ما جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی همگام با دیگر جوانان ایران زمین و همه مردم به احترام همه آزادگان تاریخ و برای پاسداشت خون شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی و جنبش سبز ایران و دفاع از آرمانهای انقلاب و به یاد همه بزرگان و جوانان در بند به ویژه سید شهاب الدین طباطبایی، سعید نورمحمدی، حسین نورانی نژاد و مهدی محمودیان، با نمادهای سبز، سبزترین و به یاد ماندنی‌ترین 22 بهمن را با‌ وحدت و یکرنگی رقم خواهیم زد و یادآور می شویم که بزرگترین سلاح ما‌ استقامت و تفکر و آرامش و متانت ماست.

ما با حضور سبز و آرام و مسئولانه خود، در این روز بزرگ و سرنوشت ساز در مسیر عدالت، آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خود گام برمی‌داریم و در برابر برخوردهای تند و خشونت آمیز و شعارهای تحریک آمیز اقتدارگرایان متانت خود را حفظ خواهیم کرد و به یاد داریم که هیچ سلاحی کوبنده تر از سکوت در برابر خشونت توان ایستادگی ندارد.

جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی

0 نظرات :: بيانيه جوانان جبهه مشارکت: سبزترین 22 بهمن را رقم خواهیم زد