سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: در راهپیمایی ۲۲ بهمن از حقوق ملت دفاع می‌کنیم

بيانيه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:
در راهپیمایی ۲۲ بهمن از حقوق ملت دفاع می‌کنیم



. ادامه راه سبز«ارس»: مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم بعنوان یک تشکل اصلاح طلب با صدور بیانیه ای از مردم دعوت کرد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند تا اصول اولیه ای که براساس آن انقلاب 57 شکل گرفت از دست نرود.

متن کامل این بیانیه که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

بهمن 57 ، برای ملت خداجوی ایران ، فجر آرمان و حماسه است.آرمانی بزرگ که با حماسه ای عظیم تحقق یافت. مردم ایران سالهای متمادی آزادی اندیشه و ایمان و عدالت اجتماعی برگرفته از اندیشه و آرمانهای قرآن و اهل بیت عصمت علیهم السلام را می خواستند و لذا همه به حمایت از فقهیی عدالت خواه و مجتهد ی آزادی اندیش و مجاهدی نستوه و عارفی وارسته به عنوان امام خویش راه افتادند و با فداکاری و ایثار، شهادت طلبی را در عمل ثابت کردند و برای رسیدن به آزادی و حقوق اساسی و سربلندی خویش هزینه های سنگینی پرداختتند از این روست که ملت مسلمان ایران دهه فجر هر سال را به یاد و پاسداشت نعمت انقلاب اسلامی، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی برآمده از آن گرامی می دارند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر 88 به عموم هموطنان عزیز، با توجه به پیشامدها و ناگواری های اخیر، وظیفه شرعی و ملی خود می داند که نکاتی چند را متذکر شود:

1- هیچکس نمی تواند انکار کند که همه سرمایه انقلاب اسلامی رضایتمندی،امید و اعتماد مردم است و همین امر علت حدوث و عامل دوام "جمهوری اسلامی" است. و در بیانات و نوشته های رهبر کبیر انقلاب بارها بر آن تاکید شده است. متأسفانه مشاهده می شود خدشه بر اعتماد عمومی به رویه رایج بدل شده و کابوس نا امیدی، قدرت ملی و اعتبار بین المللی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است. افراط گرایان قانون گریز که باورشان اينست «هرکه باِ من نيست دشمن من است» بقای چند روزه خود را بر اعتبار و مشروعیت "جمهوری اسلامی" ترجیح می دهند و هرروز بر طبل خشونت و التهاب میکوبند و با افزودن مدام بر آمار زندانیان و متهمان ، بخش بزرگی از جامعه و خانواده ها را در نا امنی و اضطراب بی پایان قرار می دهند. طبیعی است که هر نظامی روزی ممکن است دچار عارضه افراط گرایی شود اما تداوم این وضع و عدم اقدام به چاره اندیشی مؤثر نیز دور از سیره خردمندان است. انتظار می رود که ایام مبارک دهه فجرفرصتی برای عفو و و رحمت و آزادی زندانیان و رفع پیگرد از بیگناهان باشد نه مجالی برای ارعاب و چنگ و دندان نشان دادن به ملت و در بند کردن افراد جدید و اعدامهای سوال برانگیز که پیام های ناخوشانیدی در داخل و خارج برای چهره نظام و اسلام در پی خواهد داشت .

2- از جمله آرمان های انقلاب اسلامی که در قانون اساسی آن تبلور یافته است آزادی اجتماعات مسالمت آمیز و حق شرعی و قانونی اعتراض و طرح مطالبات عمومی بر اساس اصل 27 قانون اساسی است. روشن است که به هر دلیل روند انتخابات 22/خرداد/88 ریاست جمهوری، بخش بزرگی از ملت را به تردید و شبهه انداخته است. اما به جای تشویق و توسعه مسیر های مسالمت آمیز مطالبه حقوق ملت و شفاف سازی عمومی، نابخردانه خشونت و بی اعتمادی را گستراندند و بدین وسیله بخش مهمی از قانون اساسی و حق مسلم شرعی و قانونی مردم را که میراث بنیان گذار جمهوری اسلامی و نتیجه رنج و خون هزاران شهید و مصدوم است، به محاق راندند. درد آورتر اینکه در این روزهای آن همه خطابه های رحمت امیز و بیانات معنوی و تاکیدات امام راحل (قده) برحقوق ملت و ارزش آنان و حرمت مال و جان و آبروی مردمان نادیده گرفته می شود و رسانه ملی به تکرار مواردی معدود از بیانات آن رهبر عزیز که در شرایط جنگ داخلی و ترور و تلاش برای از هم گسیختن کشور و نظام بر حسب ضرورت صادر شده است، بی توجه به زمینه و سیاق صدور این سخنان بلکه با مقدمات و مقارنات تغییر دهنده معنا و مراد گوینده اقدام و چهره نورانی مردمی ترین رهبر تاریخ این ملک و ملت را دیگر گون جلوه می دهد

3- عدالت اجتماعی و رفاه همگانی از مهم ترین اصول و اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است؛ تجربه سه دهه گذشته نشان می دهد که سیاست اقتصادی دولت های گذشته، به رغم برخی ناکار آمدی ها ، از ثبات نسبی و شیب آرامی برخوردار بوده است.لکن امروز شاهد شیب تند گرانی و بیکاری از یک سوی و تزریق التهاب اقتصادی از سوی نهاد های رسمی دولت از سوی دیگر هستیم. بیم آن می رود که با اطلاع رسانی متناقض، سیاستگزاری های فاقد پشتوانه نظری و اجماع نسبی بین اهالی اقتصاد، ساختار شکنی اقتصادی گسترده جامعه را بیش از پیش در اضطراب اندازد.این کدام خردورزی است که قبل از آن که التهاب های سیاسی و بین المللی را کاهش دهند با تکیه نا بهنگام بر آن چه که خود "جراحی بزرگ اقتصاد" می نامند، فضای عمومی را بیش از پیش غبار آلود می کنند و به نام کمک به فرودستان،که حق آنان است،راهی را می گشایند که بیم آن است سر انجامش نه علاج فقر بلکه رواج پدیده ای باشد که باید آن را "انبوه فقیران بیکار و بدهکار" نامید.

4- شایسته نیست که ایام الله دهه فجر و دیگر مناسبت های دینی- سیاسی را صرفاً بر بزرگداشت های صوری و توأم با نمایش های غرض آلود جناحی فرو کاهند. بلکه این ایام فرصتی است تا علل پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات و افت و خیز های تأمل بر انگیز آن به جد مورد باز اندیشی و ارزیابی های مکرر قرار گیرد. 22 خرداد 88 و تحولات سیاسی و اجتماعی و حتی پس لرزه های اعتقادی گسترده آن نشان می دهد که هر پدیده و نعمتی نیاز به باز فهمی و سنجش سلامت دارد و در غیر این صورت ، ممکن است همگان مشمول این خطاب الهی شویم که "ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ".

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ، ضمن دعوت به حضور گسترده مردمی در راهپیمایی 22 بهمن و تأکید بر اجرای بی تنازل تمام اصول و بخش های قانون اساسی،که البته مسئولیت آن بر عهده حکومت است، امید آن دارد که مراجع عظام، نخبگان و دلسوزان، مسئولیت تاریخی خود را در راستای کنترل خشونت، افراط گرایی، و تفسیر های یک جانبه وسلیقه ای از قانون اساسی و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (قده) ایفاء کنند و راضی نباشند که گروهی اندک و خود سر با استفاده ابزاری از دین و نهاد های دینی، اعتبار هزار و چهارصد ساله تشیع را فدای اغراض دنیایی خود کنند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

0 نظرات :: مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: در راهپیمایی ۲۲ بهمن از حقوق ملت دفاع می‌کنیم