سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


نامه ۱۱۶ استاد دانشگاه تربیت مدرس به رهبري

نامه ۱۱۶ استاد دانشگاه تربیت مدرس به رهبري

. ادامه راه سبز«ارس»: ۱۱۶ نفر از اساتید دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده به رهبر انقلاب نسبت به فضای رعب و وحشت در دانشگاهها که در پی بازداشت و تهدید و اخراج دانشجویان و اساتید بوجود آمده اعتراض کرده و هشدار دادند ادامه این روند آثاری ویران‏کننده بر سرعت پیشرفت علمی کشور خواهد داشت که جبران آن به سادگی میسر نیست. در بخشي از اين نامه آمده است: «ورود نیروهایی که اغلب مسئولان دانشگاه‏ها از هویت آنان اظهار بی‏اطلاعی می‏کنند و دستگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در محیط دانشگاه‏ها از جمله این وضعیت نگران‏کننده است. امروز شاهد رفتارهایی نامتناسب با سنت‏های رایج دانشگاهی با دانشگاهیان هستیم که تا چندی پیش تصور آن دور از ذهن بود. در وضع موجود پدیده‏ای که باید نگران آن بود، چند صدایی دانشگاه‏ها نیست بلکه باید از بی‏صدایی دانشگاه بیم داشت. بدون تردید حاکم شدن فضای رعب، وحشت، نگرانی و تهدید اعضای هیات علمی و دانشجویان به دستگیری، اخراج و غیره، آثاری ویران‏کننده بر سرعت پیشرفت علمی کشور خواهد داشت که جبران آن به سادگی میسر نیست.»


به گزارش کلمه متن کامل این نامه به شرح زیر است:


بسم‏الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‏الله خامنه ‏ای
مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی

سلام علیکم

بدون تردید دانشگاه‏ها از ارکان مهم توسعه و مهمترین مزیت رقابتی کشورها در دنیای امروز به شمار می‏ آیند. سیاست اغلب دولت‏ها بر این است که هر چه بیشتر موانع رشد و توسعه دانشگاه-ها را از سرراه برداشته شرایطی فراهم کنند تا این نهادها با تمام ظرفیت به تولید و ترویج علم و دانش پرداخته، رسالت خود را در تربیت انسان‏های فرهیخته و توسعه سرمایه‏های انسانی به نحو احسن به انجام رسانند. دور نگهداشتن دانشگاه‏ها از تنش‏های سیاسی جامعه، حاکم کردن فضای آرام و بدون نگرانی‏های امنیتی، آزادی بیان، امکان طرح آراء و عقاید متنوع و مختلف از جمله تدابیری است که می‏تواند فضای دانشگاه‏ها را با خلاقیت، نوآوری و توسعه دانش علمی همراه سازد.

این سنتی پذیرفته شده است که دانشگاهیان همواره با نقد منصفانه جریان‏ها و سیاست‏های حاکم و ارایه پیشنهادهای سازنده سعی در تثبیت موقعیت نظام و انقلاب داشته‏اند و وظیفه خود می‏پنداشته‏اند که نسبت به امور کشور بی‏اعتنا نباشند و از باب حفظ ارزش‏های اسلام در عرصه تحولات کشور حضور داشته باشند. بدیهی است که مسئولان نیز باید این حضور آگاهانه را مغتنم شمرده، از این فرصت به بهترین وجه ممکن بهره‏برداری نمایند، اما چگونه است که به رغم تشویق دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان به حضور در صحنه‏های کشور، در ماه-های اخیر شاهد برخوردهای غیرمتعارف و غیرمعمول با دانشگاهیان و محیط‏های علمی هستیم.

زمانی مقرر بود که برای تشویق دانشجویان و اعضای هیات علمی به تضارب افکار و اندیشه‏های گوناگون، فضای امن سیاسی اجتماعی در دانشگاه‏ها فراهم شود؛ از برخوردهای نظامی- امنتیتی پرهیز گردد؛ نیروهای امنیتی به حریم دانشگاه‏ها وارد نشوند و مسائل دانشگاه‏ها از مجاری قانونی دانشگاهی پیگیری شود؛ اما شرایط موجود اینگونه نیست.

ورود نیروهایی که اغلب مسئولان دانشگاه‏ها از هویت آنان اظهار بی‏اطلاعی می‏کنند و دستگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در محیط دانشگاه‏ها از جمله این وضعیت نگران‏کننده است. امروز شاهد رفتارهایی نامتناسب با سنت‏های رایج دانشگاهی با دانشگاهیان هستیم که تا چندی پیش تصور آن دور از ذهن بود. در وضع موجود پدیده‏ای که باید نگران آن بود، چندصدایی دانشگاه‏ها نیست بلکه باید از بی‏صدایی دانشگاه بیم داشت. بدون تردید حاکم شدن فضای رعب، وحشت، نگرانی و تهدید اعضای هیات علمی و دانشجویان به دستگیری، اخراج و غیره، آثاری ویران‏کننده بر سرعت پیشرفت علمی کشور خواهد داشت که جبران آن به سادگی میسر نیست.

اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس همواره نشان داده‏اند که خود را در قبال تحولات کشور مسئول و متعهد می‏دانند و تا سرحد امکان برای تعالی اسلام و کشور کوشیده‏اند. نقش این دانشگاه در پیشرفت‏های علمی در سال‏های گذشته شاهدی بر این مدعاست. البته ما هم به سهم خود مانند برخی دلسوزان کشور، وضعیت فعلی را نگران‏کننده می‏دانیم و معتقدیم باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و سیاست‏های متعادل، کشور به سمت ثبات و آرامش حرکت نماید. بایداز نقش‏آفرینی افراطیون که به نظر نمی‏رسد دلسوز اسلام و کشور باشند جلوگیری به عمل آید و همه امور بر محور قانون اساسی تعریف گردد.

ما جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس از حضرتعالی انتظار داریم تدابیری اتخاذ گردد تا با شیوه‏هایی مقابله شود که دانشگاه‏ها را در معرض آسیب قرار داده و نیز هر چه سریعتر نسبت به آزادی دانشگاهیان بازداشت شده بویژه آقایان دکتر سید علیرضا بهشتی حسینی استاد عالم و متعهد (فرزند شهید بزرگوار آیت‏الله دکتر بهشتی) و دکتر قربان بهزادیان‏نژاد (از چهره‏های برجسته علمی و خدمتگزار انقلاب و کشور) اقدام لازم را مبذول فرمایند.

در پایان تاسف و تاثر عمیق خود از ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته و متعهد (از تبار دانشگاهیان خدمتگزار به اسلام و میهن عزیز) شهید دکتر مسعود علی‏محمدی به دست دشمنان ملت و پیشرفت علمی کشور را اعلام می‏داریم.

امید است تحقق رهنمودهای حضرتعالی به مسئولان ذی‏ربط زمینه ایجاد فضای امن، بستر تولید علم و ارتقای دانشگاه‏های کشور را فراهم آورد.

والسلام علیکم و رحمه ‏الله
۳۰ دی ۱۳۸۸

۱- ابتکار معصومه دانشیار ایمونولوژی

۲- ابوالحسنی محمدرضا استادیار فیزیک

۳- احمدی پرویز استادیار مدیریت

۴- احمدی مرتضی دانشیار معدن

۵- احمدی وحید استاد برق

۶- احمدی‏پور زهرا استادیار جغرافیای سیاسی

۷- آزادفلاح پرویز دانشیار روانشناسی

۸- اعتمادی حسین دانشیار حسابداری

۹- افتخاری عبدالرضا دانشیار جغرافیا و برنامه‏ریزی روستایی

۱۰- آقاگلزاده فردوس استادیار زبانشناسی

۱۱- آقاجری سید هاشم استادیار تاریخ

۱۲- آقایی محمدعلی استادیار حسابداری

۱۳- الهیاری عباسعلی استادیار روانشناسی

۱۴- امی فتح‏الله استادیار مکانیک

۱۵- بامداد طراوت استادیار ویروس شناسی

۱۶- بحری محمدعلی استاد کشاورزی

۱۷- بزرگ بیگدلی سعید دانشیار زبان و ادبیات فارسی

۱۸- بطحائی سیده زهرا دانشیار بیوشمیی

۱۹- بهمنش مهرداد استادیار ژنتیک

۲۰- پروینی خلیل دانشیار زبان و ادبیات عرب

۲۱- پورفتح‏الله علی‏اکبر استاد ایمونولوژی

۲۲- پورمیرجعفری فیروزآبادی سیدمحمد استاد فیزیک پزشکی

۲۳- ترکمان گیتی دانشیار مامایی

۲۴- تفرشی محمدعیسی دانشیار حقوق

۲۵- تقی‏خانی محمد استاد بیوشیمی بالینی

۲۶- توفیقی جعفر استاد مهندسی شیمی

۲۷- حاجی‏زاده ابراهیم دانشیار آمار حیاتی

۲۸- حاضری علی‏محمد استادیار جامعه‏شناسی

۲۹- حافظ‏نیا محمدرضا استاد جغرافیای سیاسی

۳۰- حبیب‏زاده محمدجعفر استاد حقوق

۳۱- حیدرنیا علیرضا دانشیار آموزش بهداشت

۳۲- خادمی فرهنگ دانشیار باستان‏شناسی

۳۳- خامه‏چیان ماشاءالله دانشیار زمین‏شناسی مهندسی

۳۴- خلیلی اردکانی محمدعلی مربی جامعه‏شناسی

۳۵- خوانین علی استادیار بهداشت حرفه‏ای

۳۶- ذوالفقاری حسن استادیار زبان و ادبیات فارسی

۳۷- رجبی حسین استاد فیزیک پزشکی

۳۸- رحمتیان روح‏الله استادیار زبان فرانسه

۳۹- رسایی محمدجواد استاد بیولوژی پزشکی

۴۰- روشنفکر کبری دانشیار زبان و ادبیات عرب

۴۱- زارع حسن دانشیار علوم گیاهی

۴۲- ساعی علی استادیار جامعه‏شناسی

۴۳- سجادی سیدمهدی دانشیار تعلیم و تربیت

۴۴- سحابی بهرام استادیار اقتصاد

۴۵- سرمدی علیرضا استادیار فیزیوتراپی

۴۶- سلیمانجاهی حوریه دانشیار ویروس‏شناسی پزشکی

۴۷- سمنانیان سعید استاد فیزیولوژی

۴۸- شعیری حمیدرضا دانشیار زبان فرانسه

۴۹- شمس‏بخش مسعود استاد کشاورزی

۵۰- شهبازی‏نیا مرتضی استادیار حقوق

۵۱- شکوری ابوالفضل استادیار علوم سیاسی

۵۲- صادق‏زاده علیرضا استادیار تعلیم و تربیت

۵۳- صادقی حسین استادیار اقتصاد

۵۴- صادقی‏زاده مجید استاد ژنتیک

۵۵- صادقی محمدحسین استاد مکانیک

۵۶- صادقی محمود دانشیار حقوق

۵۷- صدرایی جاوید استادیار هماتولوژی

۵۸- ضیایی سعیده استاد مامایی

۵۹- طالبی علی‏اصغر دانشیار کشاورزی

۶۰- طباطبایی کاظم دانشیار روانشناسی

۶۱- عاقلی لطفعلی استادیار اقتصاد

۶۲- عبدالملکی پرویز دانشیار بیوفیزیک

۶۳- عرفانی مقدم مجید استادیار بیوفیزیک

۶۴- عزتی مرتضی استادیار اقتصاد

۶۵- عصاری عباس استادیار اقتصاد

۶۶- علیزاده مطلق نادر استاد شیمی

۶۷- غریبی حسین استاد شیمی

۶۸- غفاری مسعود استادیار علوم سیاسی

۶۹- غفرانی‏پور فضل‏الله دانشیار آموزش بهداشت

۷۰- غلامحسین‏زاده غلامحسین استادیار زبان و ادبیات فارسی

۷۱- فرجیها محمد استادیار حقوق

۷۲- فردانش هاشم دانشیار تعلیم و تربیت

۷۳- فقیه‏زاده سقراط استاد آمار حیاتی

۷۴- قادری حاتم استادیار علوم سیاسی

۷۵- قاضی‏زاده کاظم استادیار علوم و قرآن و حدیث

۷۶- قبادی حسینعلی دانشیار زبان و ادبیات فارسی

۷۷- قبادیان برات دانشیار کشاورزی

۷۸- قراخانلو رضا دانشیار تربیت بدنی

۷۹- قنبری علی استادیار اقتصاد

۸۰- کاویانی سعید استادیار هماتولوژی

۸۱- کبیر احسان‏الله استاد برق

۸۲- کوزه‏چیان هاشم دانشیار تربیت‏بدنی

۸۳- کهریزی صدیقه استادیار فیزیوتراپی

۸۴- کیانی غلامرضا دانشیار زبان انگلیسی

۸۵- گشتاسبی آزیتا استادیار مامایی

۸۶- لطفی‏زاد مجتبی استادیار برق

۸۷- لمیعیان می‏نور استادیار بهداشت

۸۸- مجتبی مبارز اشرف دانشیار باکتری‏شناسی

۸۹- محجوب علیرضا استاد شیمی

۹۰- محمدزاده محسن دانشیار آمار

۹۱- محمدی عیسی دانشیار پرستاری

۹۲- مختاری منیژه استاد فیزیک پزشکی

۹۳- مرتضوی سید ابوالقاسم استادیار اقتصاد کشاورزی

۹۴- مرتضوی سیدباقر دانشیار بهداشت محیط و حرفه‏ای

۹۵- مصطفوی محمدحسن مربی اقتصاد

۹۶- مظاهری محمدجواد دانشیار مکانیک

۹۷- معرفت مهدی دانشیار مکانیک

۹۸- ملکوتی محمدجعفر استادخاکشناسی

۹۹- منعم محمدجواد دانشیار کشاورزی

۱۰۰- منوچهری عباس دانشیار علوم سیاسی

۱۰۱- مهرمحمدی محمود استاد تعلیم و تربیت

۱۰۲- موذنی سید محمد استاد ایمنی‏شناسی

۱۰۳- موسوی سیدمهدی استادیار باستان‏شناسی

۱۰۴- موسوی میرفضل‏الله استاد شیمی

۱۰۵- مولی سیدجواد دانشیار ژنتیک

۱۰۶- مومنی حمیدرضا دانشیار برق

۱۰۷- ناصری علیرضا استادیار اقتصاد

۱۰۸- ناطق محمدجواد استادیار مکانیک

۱۰۹- نوبری علیرضا دانشیار باستان‏شناسی

۱۱۰- نیستانی جواد استادیار باستان‏شناسی

۱۱۱- نیکودل محمدرضا استادیار زمین‏شناسی مهندسی

۱۱۲- نیکوبخت ناصر دانشیار زبان و ادبیات فارسی

۱۱۳- هادی‏پور ناصر استاد شیمی

۱۱۴- یاوری کاظم دانشیار اقتصاد

۱۱۵- یزدیان علی استادیار برق

۱۱۶- یمینی یدالله استاد شیمی

0 نظرات :: نامه ۱۱۶ استاد دانشگاه تربیت مدرس به رهبري