سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


امنیتی شدن فضای تهران در آستانه ۲۲ بهمن

امنیتی شدن فضای تهران در آستانه ۲۲ بهمن

. ادامه راه سبز«ارس»: از ابتدای هفته جاری و در آستانه آغاز دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب عظیم ملت ایران در سال ۵۷، نیروی انتظامی در اقدامی بی سابقه و غیر قابل توجیه، فضای شهر تهرات را امنیتی کرد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که در این ایام هیچگونه اعتراض و تظاهراتی در تهران وجود نداشته و هیچگونه دعوتی نیز در این ارتباط به عمل نیامده است. همچنین تلاقی این اقدام غیرقابل توجیه با آغاز جشن های سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب، که قاعدتاً فضایی شاد و عاری از خشونت و ارعاب را در سطح شهرها اقتضا می کند، آن را نامقبول تر جلوه می دهد.

به گزارش سایت امروز، بنابر مشاهدات به عمل آمده از سطح شهر تهران، از روز شنبه، نیروی انتظامی با به حرکت درآوردن یگان های ویژه خود در سطح شهر تهران، ضمن عبور از خیابان های اصلی شهر و توقف های کوتاه در میادین و اماکن پر رفت و آمد، نیروهای مجهز به تجهیزات کامل خود را به رخ مردم و رهگذران می کشد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که در این ایام هیچگونه اعتراض و تظاهراتی در تهران وجود نداشته و هیچگونه دعوتی نیز در این ارتباط به عمل نیامده است. همچنین تلاقی این اقدام غیرقابل توجیه با آغاز جشن های سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب، که قاعدتاً فضایی شاد و عاری از خشونت و ارعاب را در سطح شهرها اقتضا می کند، آن را نامقبول تر جلوه می دهد.

گفته می شود از آنجا که نیروهای امنیتی و نظامی، از اعمال خشونت نسبت به معترضین در روز ۲۲ بهمن ماه عاجز بوده و شرایط راهپیمایی عظیم مردم در آن روز، امکان هر گونه برخورد قهرآمیز را ناممکن می سازد، استراتژی این نیروها بر آن قرار گرفته است که تا قبل از روز ۲۲ بهمن با اقداماتی از قبیل به رخ کشیدن نیروهای یگان های ویژه در سطح شهرها، تشدید محاکمه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و صدور احکام شدید در قبال آنان و در صورت امکان، اجرای برخی از این احکام تا قبل از ۲۲ بهمن، صدور بیانیه های تهدید آمیز از سوی نهادهای نظامی و انتظامی مبنی بر اعمال برخورد با معترضین در روز ۲۲ بهمن، بمباران تبلیغاتی از جانب رسانه به اصطلاح ملی و مطبوعات وابسته به جریان اقتدارگرا برای منفعل و ناامید کردن مردم و تبلیغ این ادعا که جنبش سبز به انتهای خط رسیده است و در روز ۲۲ بهمن به اضمحلال کامل خواهد رسید؟! و … از وسعت حضور اقشار مختلف مردمی که همچنان به اهداف اولیه و متعالی انقلاب معتقد بوده و نسبت به شرایط کنونی مدیریت کشور شدیداً معترضند، در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بکاهند و با بزرگنمایی حضور تعداد اندک طرفداران خود در راهپیمایی آن روز، (همانند آنچه در روز ۹ دی رخ داد و حضور حداکثر سیصدهزار نفری را، سه میلیون نفر معرفی کردند) اهداف تبلیغاتی دروغین خود را پی بگیرند.

علی رغم تمامی این تدابیر، اخبار و گزارش ها، حکایت از آمادگی گسترده اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سردادن شعارهایی منطبق بر روح آزادی خواهانه و استقلال طلبانه انقلاب بهمن ۵۷ دارد.

0 نظرات :: امنیتی شدن فضای تهران در آستانه ۲۲ بهمن