سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


بیانیه روحانیون مبارز بمنظور دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

بيانيه مهم مجمع روحانيون مبارز بمناسبت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي:
معترضان در برابر خشونت خشونت گران، سعه صدر و تحمل‌ به نمایش بگذارند


. ادامه راه سبز«ارس»: مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و سی‌و‌یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن بیان آرمان‌ها و اهداف و نقد اوضاع فعلی و با اشاره به در راهپیمایی 22 بهمن، تاكید كرد: «با کمال متانت و با تکیه بر شعارهای بنیادین برآمده از متن انقلاب و وجدان مردم همچون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پرهیز از شعارهای انحرافی، در این راهپیمایی شركت می‌كنیم.»

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «انقلاب اسلامی صدای بلند مردان و زنان آزاده‌ای بود که با دست‌های تهی و دل‌های پر از ایمان شکوهمندترین حضور مدنی خود را در عرصه سرنوشت خویش به نمایش گذاشتند،انقلابی با تکیه بر کلام به جای سلاح و گل به جای گلوله که حاصل آن چیزی جز جمهوری اسلامی نبود. جمهوری اسلامی نظامی است که در عین وفاداری به ارزش های الهی و احکام مترقی مبتنی بر اجتهاد پویا و گره گشا و دور از تحجر و ظاهرپرستی و خرافه‌گرایی، میزان را رای ملت می‌داند.بسیار تأسف‌آور است که در حالی سی‌و‌یکمین سال پیروزی انقلاب را گرامی می‌داریم که عده‌ای از فرزندان انقلاب و وفاداران به راه امام و مدافعان حق و حرمت مردم و خواستاران عظمت و پیشرفت کشور در زندان بسر می‌برند.»

متن كامل اين بيانيه بدين شرح ميباشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شگفت انگیز اسلامی که پس از طی راهی پرحادثه و با فراز و نشیب در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، نشان عظمت و ظرفیت دین خدا در تأمین آزادی، عزت و استقلال یک ملت و نیز شایستگی مردمی است که در تاریخ صاحب افتخارات بزرگی بوده اند. درود خداوند بر این ملت بزرگ و بر رهبر و بنیانگذار والا قدرش حضرت امام خمینی(س) که مظهر ایمان، اقتدار، سربلندی و آزادی این ملت بوده است و سلام بر روان پاک همه شهیدانی که انقلاب و ملت را وامدار خود کرده اند و رحمت خدا بر دلهای پاک ایثارگران، آزادگان، خاندان سربلند شهیدان و همه زنان و مردان آزاده ای که همواره و فداکارانه در عرصه سرنوشت حضور داشته اند و خواهند داشت.

انقلاب اسلامی پاسخ روشن یک ملت به ندای رهبری بود که دین را به گونه ای می دید و می خواست که رهاننده مردم از بند استبداد و استعمار و به رسمیت شناسنده حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش باشد و خواستار تأمین حقوق اساسی، کرامت و حرمت همه انسان هایی بود که در این مرز و بوم بسر می برند و نظام سازگار با آیین اسلام را نه فقط متعلق به مسلمانان بلکه متعلق به همه آحاد ملت از هر آیین و گرایشی می دانست.

انقلاب اسلامی صدای ملتی بود که پیشینه ای بلند در مبارزه با استعمار وسلطه اجانب داشت و در این راه هزینه های فراوانی را پرداخته بود.

انقلاب اسلامی تجلی مطالبه و خواست اساسی مردم در نفی استبداد و هر گونه خودکامگی با هر نام ونشان بود. انقلاب اسلامی چراغ پر فروغی در شبستان زندگی ملتی برافروخت که از عقب ماندگی رنج می کشید و خواستار پیشرفت و ترقی در همه عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود.

انقلاب اسلامی صدای بلند مردان و زنان آزاده ای بود که با دست های تهی و دلهای پر از ایمان شکوهمندترین حضور مدنی خود را در عرصه سرنوشت خویش به نمایش گذاشتند، انقلابی با تکیه بر کلام به جای سلاح و گل به جای گلوله که حاصل آن چیزی جز جمهوری اسلامی نبود. جمهوری اسلامی نظامی است که در عین وفاداری به ارزش های الهی و احکام مترقی مبتنی بر اجتهاد پویا و گره گشا و دور از تحجر و ظاهرپرستی و خرافه گرایی، میزان را رای ملت می داند و منادی ابتناء سیاست بر اخلاق است و عدالت همه جانبه را اساس رابطه در صحنه اجتماعی می داند و می خواهد الگویی باشد در جهانی که هم خواستار آزادی است و هم معنویت را گمشده بشر امروز می داند.

جمهوری اسلامی که حاصل انقلاب شکوهمند اسلامی ما است حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش را به رسمیت می شناسد و ولایت فقیه مجتهد جامع الشرایط عادل، آگاه به زمان، مدیر و مدبر را نگهبان آیین و نماینده مردم و پاسدار حرمت آنان بشمار می آورد و وی را مسؤول، نه تنها در برابر خداوند که پاسخگو به ملتی می داند که رضایت و اراده او به تصریح امام موجب تنفیذ حکمروایی او و مشروعیت اعمال ولایت او است.

جمهوری اسلامی انتقاد و اعتراض و حتی تخطئه حاکمان و مسؤولان را نه تنها یک حق بلکه یک موهبت الهی می داند و نظامی است که در آن علاوه بر به رسمیت شناخته شدن مردم سالاری و ابتناء همه امور به رای و انتخاب مردم، اخلاق و عدالت دو رکن اساسی رابطه حکومت با مردم و مردم با یکدیگر است. اینک ملت بزرگوار و شریف ما در آستانه سی و یکمین سالروز پیروزی انقلابش آماده بزرگداشت این روز خدا و نقطه عطف در تاریخ خویش است. در این لحظه حساس ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر و تأکید بر حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن نکاتی را یاد آور می شویم:

1- مردم ما در این سی و یک سال شاهد دست آوردهای بزرگی بوده اند که مهمترین آن رهایی از سلطه بیگانه، اساس قرار گرفتن اسلام در روابط اجتماعی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بوده است. در عین حال در این دوران توطئه های بزرگی را نیز پشت سر گذاشتیم و امواج سهمگین تروریسم کسانی که از ابتدا در برابر ملت ایستادند و در نهایت هم به دام و کام دشمنان کین توز ایران و اسلام افتادند را از سر گذراندیم و از ورطه دشمنی های آشکار و نهان صهیونیست ها و قدرت های استکباری به ویژه آمریکا به سلامت رسته و انواع تحریم ها و فشارها را تحمل کردیم ( هر چند که این دشمنی ها و فشارها همچنان از ناحیه آنان ادامه دارد و طبعاً پایداری ما را نیز در پی خواهد داشت) ولی با مدیریت موفق و مورد تأیید حضرت امام و ملت بزرگ ایران، دوران دشوار 8 سال دفاع مقدس طی شد و تلاش های ارجمندی برای ترمیم خرابی ها و تقویت زیر ساخت های کشور و گام نهادن در مسیر توسعه مورد نظر صورت گرفت و دستاوردهای شگرفی به دست آمد، از جمله افزایش روزافزون اعتبار بین المللی کشور، جلب و جذب سرمایه گذاری ها و همکاری های خارجی و بکارگیری نیروهای توانا و متخصص و نخبگان دانشگاهی و تقویت توان پیمانکاران داخلی، خودکفایی در بسیاری از عرصه ها از جمله گندم و دارو و نیز ایجاد طرحهای زیر بنایی مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و راه اندازی مجموعه عظیم عسلویه، توسعه راه و راه آهن و فرودگاه ها، پیشرفت در فن آوری صلح آمیز هسته ای بدون تحمل قطعنامه های بین المللی و تحریم های مضاعف بر ملت، تقویت بنیادهای علمی، دینی و حوزه های علمیه و حرکت موفق به سوی تأمین عدالت اجتماعی پایدار و توسعه سیاسی در خور نظام و اجراء اصول زمین مانده قانون اساسی در زمینه تشکیل شوراهای شهر و روستا و دستاوردهای بزرگ دیگری که همگی کشور را در مسیر توسعه شتابان و پایدار بر اساس برنامه ریزی متین و مطمئن قرار داد تا آنجا که زمینه تدوین سند چشم انداز بیست ساله کشور فراهم گردید.

گرچه با کمال تأسف طی چند ساله اخیر در اثر برخی بی تدبیری ها و تنگ نظری های مخرب علی رغم برخورداری دولت از درآمدهای بی سابقه و افسانه ای نفت و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری فراوان ایجاد شده در دولت های قبل، روند شتابان توسعه دچار نقصان و انحراف از سیاست های کلی نظام در تدبیر امور و برنامه ریزی ها شده است که نتیجه قهری آن سقوط بسیاری از شاخصه های رشد و توسعه از جمله تورم، گرانی، اشتغال، رشد اقتصادی، سلامت اداری، فضای کسب و کار، آزادی های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی و... بوده است. به گونه ای که دلسوزان نظام و کارشناسان برجسته کشور ادامه روند کنونی را بسیار نگران کننده و حتی تهدید جدی برای آینده نظام و کشور می دانند، لذا در همین فراز از تمام دستگاه های نظارتی و مسؤول به ویژه مجلس شورای اسلامی مصرانه می خواهیم که فارغ از هر گونه ملاحظه جناحی و سیاسی به وظیفه خطیر خود در باز گرداندن امور جاری به مجاری قانونی و منطبق با برنامه و سند چشم انداز همت گمارند.

2- آزادی خواهی، استقلال طلبی و عدالت جویی مردم ما ریشه عمیق و طولانی دارد. اکثریت قاطع ملت بزرگوار ایران به برکت بینش روشن اسلامی اش که در انقلاب تجلی شکوهمندی داشت، نظام را اسلامی می خواهد و اسلام را آنگونه که امامش معرفی کرده است نه تنها مدافع عزت و پیشرفت مؤمنان و مسلمانان بلکه به رسمیت شناسنده حقوق اساسی همه کسانی می داند که به عنوان شهروند جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی زندگی می کنند و ایران را برای همه ایرانیان آباد و برخوردار می خواهد.

3- قانون اساسی چارچوبی است که حاصل انقلاب اسلامی و نتیجه رای(نه تنها خبرگان) که آحاد مردم ایران و طبعاً چارچوب رفتار و اقدام حکومت و مردم است و تخلف عملی از آن افتادن در ورطه ای است که بزرگترین زیان آن متوجه ملت و کشور خواهد بود و نفی و نقض آن از سوی هر کس و هر منبع عملاً خدمت به دشمنان دین و کشور و مردم است و قانون اساسی یک کل منسجم است و اصول آن از ولایت فقیه گرفته تا حقوق ملت، تفکیک قوا، انتخابی بودن همه سمت ها و مقام ها، میزان بودن رای ملت، همطرازی آزادی و امنیت، آزادی بیان واندیشه و اجتماعات و تشکل ها، دفاع از مظلومان و مستضعفان از جمله ملت مظلوم فلسطین و محکومیت تروریسم دولتی اسراییل و هر گونه تروریسم و عدم مغایرت قوانین و ضوابط با احکام و ارزش های اسلامی همگی باید مورد اهتمام و احترام بخصوص از سوی حکومت باشد.

4- ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی برخویش و نیروهای فراوان بالقوه و بالفعل خود متکی است و به خود اعتماد دارد، و دخالت بیگانگان را به هر شکل و بهانه ای نفی می کند و اجازه نمی دهد که از اختلاف های طبیعی داخلی و حتی جفاهایی که به بخش های بزرگی از ملت و نخبگان جامعه می شود سوء استفاده کنند و جز به خداوند منان و نیروی عظیم بیداری و اراده خود به حمایت هیچ کس و هیچ چیز در خارج مرزها چشم ندارد و شیطنت هایی را که به منظور کسب منافع نامشروع و نیز دامن زدن به اختلاف ها و تضعیف اصل نظام صورت می گیرد را محکوم می کند.

5- بسیار تأسف آور است که در حالی سی و یکمین سال پیروزی انقلاب را گرامی می داریم که عده ای از فرزندان انقلاب و وفاداران به راه امام و مدافعان حق و حرمت مردم و خواستاران عظمت و پیشرفت کشور در زندان بسر می برند و فضای حضور و زندگی بر بسیاری از خدمتگذاران به اسلام مردم و کشور تنگ شده است و افراط گرایان با سوق دادن حکومت به سوی سرکوب بیشتر از یک سو و تحریک بخش هایی از جامعه به ساختارشکنی از دیگر سو در صدد افزایش بحران در کشور هستند، امری که بزرگترین زیانکار آن خود نظام خواهد بود.

6- در این فضای تیره و اوضاع نگران کننده بجاست با پرهیز از هر گونه تندروی و افراط با تکیه بر اصول و ارزش ها، اولاً؛ حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود به رسمیت شناخته شود و هر کس و هر جا به هر بهانه که این حق را زیر پا نهد از صحنه طرد و زمینه حضور خیر خواهان نیک اندیش فراهم شود. آزادی های اساسی چون آزادی بیان، آزادی اجتماعات و تشکل ها و آزادی نقد و انتقاد چنانکه در قانون آمده است پاس داشته شود.

ثانیاً؛ زندانیان آزاد شوند و دادگاه های صالحه و بیطرف با رعایت همه حقوق متهمان و به دور از پیش داوری و بدبینی و صرفاً بر اساس مستندات قابل قبول به صورت عادلانه رسیدگی کنند و بدون چشم پوشی با تجاوز کنندگان به حقوق مردم و آنان که آسیب های جانی و مالی به افراد زده و رفتارهای خلاف موازین و احیاناً فاجعه بار با متهمان و بازداشت شدگان داشته اند، طبق موازین حق و عدل برخورد کنند. سیاست «جذب حداکثری و دفع حداقلی» که در بیانات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده و نیز خواسته ایشان در رابطه با برخورد جدی با فجایعی که در بعضی از بازداشتگاه ها و نسبت به بازداشت شدگان اعمال گردیده و جبران لطمات روحی و خسارت مادی و معنوی وارده به بستگان جان باختگان حوادث اخیر و نیز حمله به کوی دانشگاه و سایر فجایع و همه آسیب دیدگان را جامه عمل بپوشانند.

ثالثاً؛ با توجه به این که انقلاب اسلامی برگرفته از آیین جاودانه پیامبر عظیم الشأنی است که فلسفه بعثت خود را تتمیم مکارم الاخلاق معرفی فرموده است و طبعاً در جامعه و نظامی که منتسب به آیین پاک او است رعایت اخلاق ضرورتی اجتناب ناپذیر و اصلی غیر قابل اغماض است.همه حاکمان ودستگاه ها و نهادهای حکومتی به ویژه صدا و سیما، رسانه ها، مطبوعات و تریبون های عمومی و نمازهای جمعه و کسانی که گفتار و رفتار آنان به پای حکومت و ولایت فقیه گذاشته می شود از دروغ، تهمت، تخریب شخصیت دیگران، فتنه انگیزی، افشاندن بذر کینه و نفرت و خشونت در جامعه بپرهیزند زیرا حفظ سرمایه های اجتماعی و اندوخته های معنوی انقلاب و صیانت از شخصیت ها و نیروهای اصیل انقلاب که عمری را در خدمت امام، انقلاب و مردم بوده و هم اکنون نیز صبورانه و مشفقانه و با تحمل رنج های فراوان در صدد حفظ آرمان ها و اندیشه های والای امام خمینی(س) و تحقق وعده ها و شعارهای بنیادین انقلاب اسلامی هستند شرط دین و عقل و عدل است.

رابعاً؛ به مردم اطمینان داده شود که نسبت به اساسی ترین پایه مردم سالاری یعنی برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و اصلاح ساز و کارها و سازمان های دست اندرکار آن برای تأمین اطمینان و اعتماد ملی در این زمینه اقدام خواهد شد و از سوی دیگر همگان بکوشند چه در عرصه دفاع از نظام و چه در عرصه اعتراض به عملکرد حاکمان از مسیرهای قانونی خارج نشوند تا با یاری خداوند شاهد ایرانی سربلند و جامعه ای در مسیر ارزش های والای اسلامی و ملی باشیم.

خامساً؛ با توجه به تقارن 22 بهمن امسال با ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا علیهم السلام، همگی با کمال متانت و با تکیه بر شعارهای بنیادین برآمده از متن انقلاب و وجدان مردم همچون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پرهیز از شعارهای انحرافی در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته باشیم و بخصوص از عزیزانی که به هر حال دارای اعتراضاتی به روند امور هستند می خواهیم که در عین حضور آشکار در صحنه و با پرهیز از هر گونه خشونت و رعایت اخلاق مدنی حتی در برابر خشونت خشونت گران سعه صدر و تحمل را به نمایش بگذارند.

مجمع روحانیون مبارز
12 بهمن 1388



0 نظرات :: بیانیه روحانیون مبارز بمنظور دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن