سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري

جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري


. ادامه راه سبز«ارس»: بعد از انتشار اخبار دروغین درباره نامه رئیس‌جمهور سابق کشورمان به رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌های حامی دولت، سایت پارلمان‌نیوز وابسته به نمایندگان اصلاح طلب مجلس اعلام داشته به اطلاعاتی صحیح از این نامه دست یافته است. خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، این روزنامه‌ها و سایت‌ها اواخر آذرماه خبر از نگارش نامه‌ای از سوی خاتمی خطاب به رهبر معظم انقلاب دادند و چنان این نامه را تفسیر کردند که گویی در همان روزها نگاشته شده و در آن نامه خاتمی ضمن اعلام برائت از موسوی و کروبی درخواست کرده است که در ملاقات حضوری با ایشان گلایه‌ها و حرف‌های خود را مطرح کند، این روزنامه‌ها سپس از قول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالب نادرستی را درباره این نامه عنوان کردند از جمله اینکه « آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه این نامه اظهار داشته‌اند که نامه خاتمی را دو بار خواندم، نامه نجیبانه نوشته شده بود؛ اما آقای خاتمی ناآگاهی دارد که باید به وی اطلاعات صحیح داده شود.»

انتشار این دست اخبار که عمدتا از سوی رسانه‌های حامی دولت صورت گرفت، سیدمحمد خاتمی را به واکنش واداشت.

ابتدا رئیس دولت اصلاحات در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت:«در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می‌دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی‌دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.»

اما روند انتشار اخبار نادرست درباره این نامه متوقف نشد تا اینکه خاتمی در آستانه دهه مبارک فجر در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اظهار داشت:« بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند فلانی نامه نوشته؛در نامه فلان چیز آمده ؛اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همان‌ها می‌خواهند با جوسازی فضا را به گونه‌ای جلوه دهند که ‌که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بوده‌اند با هم اختلاف دارند و بگویند که اینها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست.»

اما بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده توسط پارلمان‌نیوز، نامه مورد اشاره از سوی خاتمی نوشته شده است اما در آذر ماه و نه با محتوایی که در این رسانه‌ها آمده است.

خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در ۹ صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

به گزارش پارلمان‌نیوز، این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند.

سیدمحمد خاتمی در پایان این نامه در مفادی راه‌حل‌های پیشنهادی خود برای برون رفت از وضعیت آن زمان کشور را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده بود.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان که از انتشار اخبار نادرست و تفسیرهای نادرست‌تر از این نامه صورت گرفته است، بسیار گلایه‌مند است، درباره جزئیات این نامه و پاسخ داده شده تاکنون صحبتی نکرده است و تاکید کرده که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای ایشان ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.

2 نظرات :: جزئیاتی از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبري

  1. به نظر من هر چی تو نامه بوده و هرچی که جواب داشته چیزای مهمی نیستندو به خودشون مربوط میشه که به حساب خودشون میبرن و می دوزن...میخوام بدونم آیا واقعأ جایی برای تکرار اشتباهت گذشته که باعث تقویت استبداد کثیف دینی شد وجو داره! جای اونه که باز برای استبداد (معظم اله) نامه بنویسن؟ چرا میترسن که بگ مردم از شما بدشون میاد و شما نباید باشید ؟ شاید فکر میکنن اونوقت تمام سرنشینان کشتی غرق خواهند شد!!

  2. به نظر من خامنه ای یا خیلی شوته یا خیلی عوضی. اگر روسای اصلاحات مقابل این آدم کوتاه بیان خود ما مردم جلوش می ایستیم. البته با بازی سیاست برای حذف طرف مقابل مخالف نیستم ولی یک آدم کثیف باید از صحنه سیاسی ایران حذف بشه. لیاقت ملت ایران از احمدی نژاد و خامنه ای خیلی بیشتر است!