سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


آیا ایران هم قربانی حذف صفرها می شود؟

پس از تجربه ناموفق کره شمالی!
آیا ایران هم قربانی حذف صفرها می شود؟

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از فرارو: امروز خبر هایی از گرفتاری های کره شمالی پس از اجرای طرح حذف دو صفر از واحد پول این کشور اعلام شده که جای تأمل دارد. شاید اگر تبعات اجرای نسنجیده این گونه اقدامات در سایر کشورها نگاه شود، در دفاع بی چون و چرا از اجرای نسنجیده حذف صفر از واحد پول ملی به توان کمی تجدید نظر کرد.

کره شمالی در ماه نوامبر دو صفر از واحد پول ملی خود را حذف کرده بود تا بدین وسیله از بار تورمی این کشور بکاهد و مبادلات را نیز تسهیل کند. پاک نام گی، رییس دپارتمان اقتصاد و برنامه ریزی کره شمالی به عنوان مسئول اصلی این اقدام، هم اکنون اخراج شده است.

طی ماههای اخیر صحبت های زیادی پیرامون حذف سه صفر از واحد پول ملی در پی اجرای طرح تحول اقتصادی به منظور مقابله با فشارهای تورمی از سوی مسئولین کشور شنیده شده است.

در این میان برخی از کارشناسان نیز از بی فایده بودن این طرح و خطرات احتمالی اجرای آن سخن به میان می آوردن و در مقابل دولتی ها از تأثیر گذار بودن آن دفاع می کنند.

امروز خبر هایی از گرفتاری های کره شمالی پس از اجرای طرح حذف دو صفر از واحد پول این کشور اعلام شده که جای تأمل دارد. شاید اگر تبعات اجرای نسنجیده این گونه اقدامات در سایر کشور ها نگاه شود، در دفاع بی چون و چرا از اجرای نسنجیده حذف صفر از واحد پول ملی به توان کمی تجدید نظر کرد.

اسوشیتد پرس به نقل از یک روزنامه کره جنوبی نوشت که دولت کره شمالی یکی از مقامات بلند پایه حزب کمونیست را که مسئول اصلی اصلاح واحد پول ملی این کشور بوده، اخراج کرده است. این تغییرات در کره شمالی باعث بروز تورم شدیدی در این کشور شده است.

روزنامه پر تیراژه Chosun llo کره جنوبی در این رابطه نوشته است که در اواخر نوامبر، کره جنوبی برای اولین بار پس از 1959 اقدام به حذف صفر از واحد پول ملی خود کرد تا بدین ترتیب تا حدی از مشکلات تورمی موجود در این کشور بکاهد و به توسعه بازارهای خود کمک کند اما نتیجه این تغییرات چیزی جز بروز تورمی شدید دراین کشور نبود.

کره شمالی درماه نوامبر دو صفر از واحد پول ملی خود را حذف کرده بود تا بدین وسیله از بار تورمی این کشور بکاهد و مبادلات را نیز تسهیل کند.

پاک نام گی، رییس دپارتمان اقتصاد و برنامه ریزی کره جنوبی به عنوان مسئول اصلی این اقدام ، هم اکنون اخراج شده است.

کارشناسان اقتصادی در این رابطه معتقدند که عدم عرضه کافی کالا برای پوشش تقاضا پس از حذف صفر از واحد پول ملی اصلی ترین علت بروز بحران تورمی در کره شمالی بوده است.

وزارت اطلاعات ملی کره جنوبی در این رابطه اظهار داشته که هنوز نمی تواند گزارش روزنامه مذکور را رسماً تأیید کند.

حال اگر این گزارش تأیید شود باید بگوییم جای شکرش باقی است که کره ای ها حداقل جسارت اخراج مسئولین اجرای اقدامات نسجیده اقتصادی را پیدا کرده اند.

0 نظرات :: آیا ایران هم قربانی حذف صفرها می شود؟