سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


قطع روابط تجاری شرکت زيمنس با دولت ايران

قطع روابط تجاری شرکت زيمنس با دولت ايران

. ادامه راه سبز«ارس»: يک روز پس از اين که يک شرکت ساخت و ساز آلمانی قرارداد بازسازی بندرگاهی در بندرعباس را فسخ کرد، شرکت آلمانی زيمنس نيز اعلام کردکه از ماه اکتبر و پس از پايان سفارشات قبلی ديگر هيچ سفارشی را از سوی ايران نخواهد پذيرفت.


پيتر لوشِر، مدير اجرايی شرکت زيمنس در نشست سهامداران زيمنس اعلام کرده است که به جهت حساسيت بالای تجارت با ايران، اين شرکت تصميم به قطع روابط تجاری خود با ايران گرفته است. وی همچنين تاکيد کرد که تجارت زيمنس با ايران همواره غير نظامی بوده است.

زيمنس از تجارت با ايران سالانه حدود ۷۰۴.۵ ميليون دلار درآمد کسب می کند که در سال گذشته اين مبلغ برابر بود با ۰.۷درصد از کل فروش اين شرکت.

آلمان از يک سو به عنوان يکی از اعضای ۱+۵ به دنبال متوقف ساختن برنامه‌های حساس اتمی ايران است و از سويی ديگر يکی از بزرگترين همتاهای تجاری تهران.

با اين حال، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز سه شنبه در يک کنفرانس خبری اظهار داشت که خودداری ايران از دادن پاسخی شفاف در مورد برنامه ی اتمی به زودی منجر به اعمال تحريم های شديدترعليه ايران خواهد شد.

وی همچنين گفت: «آلمان سابقه همکاری اقتصادی طولانی مدتی با ايران دارد، با وجود اين ما سطح تجارت با ايران را تا حد چشمگيری کاهش داده‌ايم و از تحريم‌های تاثيرگذار استقبال خواهيم کرد.»

پيش از اين باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی تا پايان سال گذشته ميلادی فرصت دارد تا در مورد فعاليت‌های هسته‌ای پاسخی قانع‌کننده بدهد.

کشورهای غربی بر اين باورند که جمهوری اسلامی در تلاش برای ساخت سلاح اتمی است ولی دولت ايران تاکيد دارد که برنامه هسته‌ای ايران، اهدافی صلح‌آميز دارد.

1 نظرات :: قطع روابط تجاری شرکت زيمنس با دولت ايران

  1. ظر دهید

    ۸.jpgگودرز گودرزي: در اعتراض به زدودن نام تنها روحانی مجاهد دیارمان؛ مرحوم شیخ احمد کروبی لطفاً احساساتی برخورد نکنید!

    وقتی شنیدم تابلوهای میدانی که به نام مرحوم «شیخ احمد کروبی» بود از بیخ درآورده‌اند و قصد دارند نام دیگری را روی آن بگذارند؛ تأسف خوردم. این میدان که در ابتدای محله‌ی کاظم‌آباد واقع است و محله‌ی کاظم‌آباد در جنوب شهر الیگودرز قرار گرفته‌است، هم‌چون دیگر محله‌ی هم‌زادش (خواهر خوانده‌اش): ده محمدرضا از توجه بالقوه و بالفعل مسؤولان - اعم از گذشته و حال؛ و لابد آینده!- محروم بوده؛ تنها برازنده‌ي میدانی است که نام شیخِ مجاهدِ شهرش رویش گذاشته بودند. اما امروز باید شاهد برداشتن تابلوهای میدان باشیم؛ آن هم به خاطر مسايل ناپایدار سیاسی!… تازه این بگو و مگوهای جناحی چه ربطی به شیخ مبارز شهر ما دارد؛ که باید دق دلی را روی او که ربع قرن پیش از دنیا رفته خالی کرد؟! اگر سیاست حرف اول و آخر را می‌زند، مرحوم شیخ احمد کروبی آن زمان که از کمتر کسی صدای اعتراض به گوش می‌رسید؛ او فریاد اعتراض خود را مدام بر سر حاکمیت دیکتاتوری زمان بلند می‌کرد؛ به گونه‌ای که بارها مزه‌ی حبس و زندان و شکنجه را چشید؛ بارها تهدید شد؛ و زندگی خود را فدای آزادی وطن و آسایش مردم کرد. زنده یاد شیخ احمد کروبی تا زنده بود از مردم فاصله نگرفت و مانند ساده‌ترین آن‌ها زندگی کرد و زاهدانه زیست؛ او تنها روحانی دیار ما بود که با ظلم و ستم کنار نیامد و تا آخر ایستاد. حجت‌الاسلام شیخ احمد کروبی که سرسختانه با حکومت پهلوی مخالفت می‌کرد؛ در برابر تنگ‌دستان بی‌تابی از خودش نشان می‌داد و تا دست ایشان را نمی‌گرفت، آرام و قرار را بر خود حرام می‌دانست. توجه وی به قشر ضعیف و نیازمند، اصلاً در جان ایمان و روان اعتقادش نفوذی الهی یافته‌بود؛ و یادآور این شعر بود که: «گیرم که دویست سال دیگر خوشبخت در این جهان بماندی هر جای که در شدی به عشرت هرگونه بساط گستراندی هر عیش که خواستی بکردی هر کام که داشتی براندی اما بنگر که با چنین عمر از خود چه اثر به جای ماندی: یک دل به نوازشی ربودی؟ یک تن ز بَلیّتی رهاندی؟ دستی ز فتاده‌ای گرفتی؟ خیری به رسیده‌ای رساندی؟ بر برهنه پوششی فکندی؟ بر گرسنه لقمه‌ای خوراندی؟ یک قطره به حلق تشنه کامی از شربت فیض خود چکاندی؟ گر عمر چنین رود که گفتم پاداش خود از خدا ستاندی ورنه به عذاب جاودانی بیچاره و ناامید ماندی.» تردیدی نیست که با این مثلاً سیاسی کاری‌ها نمی‌توان نام و یاد شیخ مجاهد شهرمان را از سینه‌ها و ذهن‌ها پاک کرد؛ چرا که او و مانند او خود را در کارزار مبارزه و در لهیب آتش نبرد با بی‌داد و سیاهی نینداختند تا شاید در آینده نامشان روی میدان و یا خیابان و یا کوچه‌ای بنشیند؛ آن‌ها نه برای نام - نام کوچه‌ای - و نه برای نان - لقمه‌ای نان - که برای خالق و خلق مورد ستم تن به مجاهدت دادند… من هر چه فکر کرده‌ام که قاطی کردن حرف و حدیث‌های زنده‌ی الآن و تصفیه حساب‌های گروهی فعلی چه ارتباطی دارد با کسی که ۲۵ سال پیش از دنیا رخت بر بسته و درگذشته است و کارنامه‌ی مثبتی هم از خود برجای نهاده، به نتیجه‌ای نرسیده‌ام! آیا کسی هست یاری‌ام دهد و به پاسخ‌ام برساند…؟!
    عکس پدر کروبی:
    http://www.seymare.com/wp-content/uploads/2010/01/8.jpg
    برگرفته از سایت http://www.seymare.com/?p=1135#more-1135