سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


اربعین آیت الله العظمي منتظری در قم برگزار شد - ويدئو

اربعین آیت الله العظمي منتظری در قم برگزار شد

. ادامه راه سبز«ارس»: چهل روز از درگذشت رهبر معنوی جنبش عدالت طلب و آزادی خواه سبز ایران گذشت، مردی که عمر با برکتش یکسره تلاش برای احقاق حقوق یک انسان ها بود. آیت الله العظمی منتظری آنگاهی که فرد دوم کشور بود، در راه آزادی و کرامت انسان عطای حکومت را به لقایش بخشید تا تاریخ به بزرگی و عظمتش به ستایش بنشیند.

گرچه او را به حصر انداختند اما هرگز دیوارها نتوانستند که اندیشه اش را به بند بکشند. سالها پس از حصر او میلیونها تن در خیابانهای ابران او را فریاد می زدند و مرجع واقعی خود می دانستند و عجیب آنکه بسیاری از اینها خاطره ای کمرنگ هم از آیت الله در یاد نداشتند اما سخن و پیامش را شنیده بودند و فریاد می زدند.

به گزارش ندای سبز آزادی، همزمان با چهلمین روز رحلت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) که در آستانه اربعین حضرت امام حسین(ع) برگزار شد، حال و هوای دیگری در شهر قم حاکم شده بود. علی‌رغم مشکلات عدیده اطلاع‌رسانی و عدم همراهی رسانه‌های رسمی و غیر رسمی کشور، هزاران تن از مردم قدرشناس و فهیم شهر مقدس قم و دیگر شهرها جهت شرکت در مراسم در دفتر و بیت فقیه عالیقدر حضور یافتند و با متانت و سکوت ، جلسه بزرگداشت آغاز شد.

حضور چشمگیر مردم باعث شد که دفتر مملو از جمعیت شود و پس از آن کوچه منتهی به بیت توسط اعضای دفتر فرش شد وای با این حال تعدادی در بلوار شهید محمد منتظری و تعدادی کنار رودخانه حضور یافته بودند.

در این مراسم ، علاوه بر قرائت قرآن ، گوشه هایی از اندیشه ها و دیدگاه های آیت الله منتظری توسط مجری قرائت و در بین مراسم چند بار صدای فقیه عالیقدر با موضوعات لزوم امر به معروف و نهی از منکر ، لزوم آزادی زندانیان سیاسی، سفارش امام علی (ع) به مالک اشتر درباره رعایت حقوق انسانها با هر ایده و اعتقادی و شعارهای اول انقلاب از بلندگو پخش شد و مردمی که چهل روز بود صدای او را نشنیده بودند، تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

سخنران این مراسم، حجه الاسلام دکتر ادیب عضو هیأت علمی دانشگاه مفید بود که به فضایل اخلاقی و مبارزاتی آیت الله منتظری اشاره داشت. وی آیت الله منتظری را یار عسرت و تنهایی و غربت آیت الله خمینی دانست. وی کسانی را که پس از پیروزی و پایان سختی‌ها خود را انقلابی قلمداد کردند فرصت‌طلب خواند و از کسانی که از به عمق زحمات آیت الله منتظری برای ترویج مرجعیت امام خمینی و حفظ جان و یاری ایشان در فرایند انقلاب اطلاعی ندارند خواست که نه تنها خاطرات آیت الله منتظری بلکه به خاطرات دیگران مراجعه کنند تا حوادث تاریخی برایشان آشکار گردد. وی ضمن اشاره به شکنجه‌های آیت الله منتظری و شهید محمد منتظری توسط ساواک به شجاعت و استقامت ایشان در قبل و پس از انقلاب پرداخت.

در حاشیه مراسم:

1- روز قبل از مراسم نمایندگانی از اداره اطلاعات قم و فرمانداری با احمد منتظری دیدار کرده بودند. آنها درخواست عدم تشنج کرده بودند که احمد منتظری از آنها درخواست کردند که نیروهای خودسر را کنترل کنند.

2- نیروهای امنیتی قم از برپایی چادر و سقف بر روی کوچه منتهی به دفتر به دلیل این که امکان آتش سوزی دارد! جلوگیری کردند.

3- نیروهای امنیتی و انتظامی قم به صورت چشمگیر تمامی مبادی منتهی به مراسم را کنترل می‌کردند و از تجمع مردم در خیابان جلوگیری کرده و به طور وسیع فیلم‌برداری می‌کردند.

4- نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی، بسیج و انصار در برخی مکان‌های متعلق به سپاه و بسیج در اطراف محل مراسم مستقر شده بودند و تعداد زیادی از آنها در اطراف مکان برگزاری تجمع کرده بودند اما متانت و هوشمندی برگزار کنندگان و مردم عزادار سوژه‌ای به دست آنها نداد.

5- تعدادی از دانشجویان و جوانان شرکت‌کننده در مراسم بازداشت شدند که تا لحظه تهیه این خبر دو تن از آنها آزاد شدند و از وضعیت دیگران اطلاعی در دست نیست.

6- قبل از آغاز مراسم و پایان آن پیام و سفارش احمد منتظری مبنی بر حفظ آرامش و سکوت و متانت قرائت شد، که با این درخواست تجمع نیروهای لباس شخصی و انصار حزب الله کاملا خلع سلاح شده و محل را ترک کردند و امکان فتنه‌گری توسط آنها نبود.

7- تعدادی از شخصیت‌های حوزوی، دانشگاهی و سیاسی که در این مراسم حضور یافتند و ما مطلع شدیم: آیت الله العظمی صانعی، آیت الله العظمی مدنی تبریزی، آیت الله امینی، آیت الله محقق داماد، آیت الله بیات زنجانی ، آیت الله جواد فاضل لنکرانی، آیت الله مروارید، آیت الله گرامی، آیت الله صادقی تهرانی و بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی، سیستانی، شیرازی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، وحیدی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و آقایان عبدالله نوری، کرباسچی، سراج الدین موسوی، حجتی، اشرفی اصفهانی، هاشمی نژاد، ابراهیمی، مهندس بدیعی، مهندس طاهری، خانم اعظم طالقانی و جمعی از اعضای دفتر حضرت امام خمینی در جماران.

بازار نجف آباد تعطیل شد



گفتنی است روز گذشته به مناسبت فرا رسیدن چهلم آیت الله العظمی منتظری بازار شهر نجف آباد تعطیل شد. بازاریان این شهر در کنار سایر مردم در مراسم چهلم این مرجع بزرگ تقلید صبح و بعدازظهر حضور به هم رساندند.مردم شهر برغم محدودیتهای اعمال شده مراسم سوگواری مرجع خود را در اندوه فراوان برگزار کردند. خبرهای رسیده از نجف آباد حاکی است که بر سر در مغازه ها پلاکاردها و پارچه هایی از تمثال آیت الله نصب شده بود.

قايل ذكر است در این مراسم ها که با تدابیر شدید نیروهای نظامی و امنیتی برگزار شد تعداد از شهروندان نیز دستگیر شدند.

1 نظرات :: اربعین آیت الله العظمي منتظری در قم برگزار شد - ويدئو

  1. دوباره از ديروز دقيقا در وسط امتحانات دانشگاه هركاري كردم وارد كلاسهاي مجاري بشوم و كلاسها را پيگيري كنم ديدم صفحه كلاسهاي مجازي لود نميشود (هم آنلاين و هم سيو شده) و چون فكر ميكردم مشكل از رايانه خودم باشد بيش از سه ساعت به كامپيوترم ور رفتم ولي نشد كه نشد بالاخره از بقيه همكلاسيها در چت سوال كردم و متوجه شدم آن بندگان خدا هم همين مشكل را دارند و يكي از دوستان گفت از شب 5 شنبه مثل اينكه فيلترچيها دوباره انگولك كردن و به همين خاطر فيلم و اسكريپت و جاوا فلش لود نميشود و ديليل را پرسيدم گفت ميخواهند مردم داخل ايران به فيلم و ايجور چيزها دسترسي نداشته باشند (بخاطر چهلم مرحوم منتظري)!
    با خودم گفتم خوب امروز چهلم ايشون فردا چهلم شهداي عاشورا پي فردا 22 بهمن وووو بدين ترتيب حتما از دزوس اين ترم مي افتيم و با استاد تلفني صحبت كردم و او هم گفت همه شاكي شند و داريم با رييس دانشگاه مشورت ميكنيم تا كلاسهاي حضوري بگذاريم و با تعجب يه ايشان گفتم خوب تكليف ما كه در شهرستان هستيم چه ميشود كه با درماندگي گفت فكر اين را نكرده بوديم!!!

    خلاصه چون ميدانم اين الاغهاي سانسورچي نفهم در سايتهاي شما پلاس هستند گفتم از همينجا برايشان يك پيغام بگذارم:

    آخه زن فلان و مادر فلان الاغ نفهم بيسواد، اون كسي كه بخواهد فيلم و اينطور چيزها را ببيند 1000 راه براش وجود دارد و اين كار تو 1% هم برايش تاثير ندارد و اين وسط امثال ما كه ترمي سه ميليون داريم ميدهيم و در دانشگاه مجازي ثبت نام كرديم صدمه ميخوريم و امثال ما و كساني كه در بزينس شان از طريق اينترنت است و يا سهام داران بورس كه با مسدود كردن اين پورتها همگي 24 ساعته ذكر و خير شما و خانواده تان را ميگويند.

    خاك بر سر بيسواد هيچي ندارتان

    دانشجوي كارشناسي ارشد MBA مجازي

    دانشجوي كارشناسي ارشد MBA مجازي

    ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱:۳۹