سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


هوشيار باشيم كه در دام سناریوي پيچيده کودتاگران نيفتيم

در دام سناریوي پيچيده کودتاگران


. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از نداي سبز آزادي: بعد از این که سايت هاي نزديک به کودتاگران از نامه سيدمحمد خاتمی به سیدعلی خامنه ای خبرداده و نقل و قول هایی را به او نسبت دادند ، علیرغم تکذیب قبلی سید محمد خاتمی ، مجله ایراندخت به این نامه پرداخت و در گزارشي به قلم يکی از نویسندگانش از قول یک مقام نزدیک به خاتمی مدعی شد که خاتمی در نامه اش به رهبری از به رسمیت شناختن دولت احمدی نژاد به عنوان يکی از اقدامات اصلاح طلبان در صورت برخورد با تندورهاي هر دو طرف یاد کرده است ، در حالی که يکی از نزدیکان سیدمحمد خاتمی به رسمیت شناختن دولت از سوي سیدمحمد خاتمی را به شدت تکذيب کرده و به ندای سبز مي گوید: این یک دروغ آشکار و جفا در حق خاتمی و همه اصلاح طلبان و جنبش سبز است و این کارها اگر هم بدون غرض انجام شده باشد ، آب ریختن به آسیاب کودتاگران است.

او می گويد: چند مطلب با هم مخلوط شده و اصل موضوع تحریف شده است . نقل قولي که ابراهیمی از خاتمي نقل کرده است ، تحریف شده دیداری است که هیات مذکور با خاتمی داشته و پیش از شنبه خونين 30 خرداد انجام شده است و مربوط به این روزها نمي شود . خاتمی در آن دیدار بر تقلب در انتخابات پافشاری کرده و از این که اراده ای برای حل بحران به وجود آمده نیست گلايه کرده و درصورت وجود اراده خوب است که آقای موسوي و کروبی هم با بزرگان نظام مذاکره کنند و من هم به آقایان تاکيد کرده ام .

وی مي گوید: آقاي خاتمي این موضوع را زمانی مطرح کرده است که همه حتی آقای موسوی و آقاي کروبي هم دنبال راه حل بودند و مرتب دیدارها و مذاکراتي انجام می شد و هنوز رهبری موضع محکمي در تایید کودتاگران نگرفته بود و اصلاح طلبان و مردم اميدوار بودند که ایشان درایت به خرج داده و راه حلی برای احقاق حقوق مردم بیابند.

این چهره نزدیک به سیدمحمد خاتمی هم چنین اظهار مي دارد: این موضوع که چند روز قبل از 30 خرداد خونين واقع شده به صورت تحريف شده بدون اين زمان دقیقش گفته شود منتشر می شود و در کنارش هم گفته می شود که خاتمي نامه اي نوشته است به رهبری و حتی مي گويند دو تا نامه نوشته است ودروغ هایي هم به ان نامه می بندند که آدم شاخ در می آورد.

او مي افزايد : از کودتاگران انتظاری نيست اما دوستان اصلاح طلب خودمان در یک مجله بر می دارند عين دروغ های سايت ها را بر مي دارند و می نویسند و ادعا مي کنند که یکی از نزديکان خاتمی گفته است ، این چه نزدیکی است که عين همین حرف ها را به سایت های کودتاگران هم گفته است ؟

او درباره نامه خاتمي به خامنه اي می گوید : اين نامه یک نامه کاملا انتقادی و هشدار دهنده است و اقای خاتمی همه آن چیزی را که روزهاي بعد اتفاق افتاد در این نامه پيش بينی کرده بود، اما متاسفانه گوش شنوایي نبود و وقتی شنیده خواهد شد که دیگر دیر شده است .
وي در پاسخ به این سوال که آيا آقای خاتمی دولت احمدی نژاد را به رسميت می شناسد ، می گوید : آقای خاتمي حتی یک بار چه در جلسه هاي خصوصی چه در سخنرانی ها و چه در نامه هايش اشاره اي به رسميت داشتن دولت نکرده است و در اين موضوع نظرش مانند آقای موسوی است. پس از این نامه آقای خاتمی بارها موضع گيري کرده است و به راه حل های پنج گانه آقای موسوی برای حل بحران معتقد است . ایشان البته از مذاکره براي حل بحران با حضور شخصیت هایی مثل آقاي هاشمي هم استقبال می کند و آن را در راستاي بیانیه آقاي موسوی مي داند

وی در ادامه از دوستان خواهش می کند که مراقب باشند در دام سناریوهاي کودتاگران نیافتند، زیرا قصد کودتاگران بدبین کردن اعضای جوان جنبش سبز به سران جنبش و اختلاف افکندن بین سران جنبش است که خوشبختانه با درایت آنان این سناریو ها ناکام مانده است . او پرسش از آقای کروبی و نقل تحریف شده جواب ایشان به آن را نیز در راستای همین سناریو می داند و می گويد: چند سایت و خبرگزاری فارس و روزنامه جوان يک اتاق فکر منسجم دارند که روی نقطه ضعف ها و نقطه قوت های شخصيت هاي اصلاح طلبان برنامه ريزی می کند و سوال ها را بر آن اساس به خبرنگارش می دهد تا از اصلاح طلبان بپرسند و از اول می دانند که قرار است چگونه نظر او را تحريف کنند . ما باید هوشیار باشيم که در دام آنان نیافتيم .

3 نظرات :: هوشيار باشيم كه در دام سناریوي پيچيده کودتاگران نيفتيم

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
  2. راستشو بگم، به نظر من ايراندخت به سردبيري قوچاني خيلي قابل اعتماد تر از ارس به سردبيري يه آدم نامعلومه
    همين حرفاي شماس كه آدم رو به شك ميندازه كه شماها از كي خط مي گيرين؟

  3. ناشناس عزيز

    عجب! مگر شما قوچاني را هم مي شناسيد؟!!!

    زماني هم كه در بند كودتاچيان اسير بود (و هنوز هم تمام نشده) او را مي شناختيد؟! يا جزو آن گروه افرادي بوديد كه منتظر اشد مجازات برايش بودند؟!!

    بگذريم، مطمئن باشيد نه افراد جنبش و نه سران جنبش با اينگونه سخن دو پهلو گفتن هرگز شكافي بينشان ايجاد نميشود و كودتاچيان اين خواب را بايد به گور برند.

    والسلام