سيد محمد خاتمي، می خواهیم رهبری، رهبر همه کشور و همه مردم باشد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان با گرامی‌داشت آغاز دهه فجر، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را جمهوری اسلامی خواند و در خصوص برخی اخبار که درباره نامه او منتشر شده است گفت:«بعضی‌ها ولایت دارند كه دروغ بگویند فلانی نامه نوشته، در نامه فلان چیز آمده، اصلا نه كسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.»ادامه مطلب...
ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و منفور شاهنشاهی دانسته است و تأکید کرد که امروز مقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ، تقلب و فساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد.ادامه مطلب...
بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد ادامه مطلب ...

بیانیه ‌کروبی در آستانه‌ ۲۲بهمن: در بخشي از اين بيانيه آمده است: «همه با هم، آرام و با صلابت در سالروز ۲۲بهمن که یادآور تجلی باور دینی و عزم ملی مردم شریف ایران و نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار کشورمان است، در راهپیمائی شرکت می کنیم. این روز به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد و روز افتخار و سربلندی تمام ملت ایران است. ادامه مطلب...

روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.


مجید انصاری: افراطیون میدان‌دار شده‌اند

مجید انصاری: افراطیون میدان‌دار شده‌اند


. ادامه راه سبز«ارس»: دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز گفت:« عناصر افراطی با طرح شعارهای ساختارشکن علیه برخی مراجع تقلید و علما حتی حمله فیزیکی به بیوت و دفترهای آنان کار را به نقطه‌ای رسانده‌اند که در سوی مقابل نیز تندروی‌هایی با طرح برخی شعارهای ساختارشکنانه به چشم می‌خورد و توطئه، کینه و نفرت اجتماعی امروز تا حدی در حال شکل‌گیری و بروز و نمود است و خوف آن می‌رود خدای ناکرده به تدریج گروه‌های خشونت‌گرا و افراطی از مرحله هتاکی و حمله‌های محدود و احیانا زد و خوردهای خیابانی به جریانات خطرناک تروریستی و زیرزمینی تبدیل شوند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری با بیان این‌که ” میانه‌روی لازمه مدیریت صحیح است” در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد:« امیرالمومنین(ع) در خطبه همام خود، از میانه‌روی به عنوان یکی از صفات انسان‌های باتقوا یاد می‌کنند. در عرصه سیاسی، میانه‌روی به معنای پرهیز از افراط و تفریط در همه شئون توصیه شده است، در حالی که هر دو طرف قضیه، یعنی افراط و تفریط از مسیر حق عدول می‌کنند.»

وی افزود:« در فضای سیاسی کنونی ـ که متاسفانه افراطیون میدان‌دار شده‌اند ـ به ویژه در یک تفکر، افراطی‌گری مخرب و خطرناکی را شاهد هستیم که در عرصه رسانه‌ها خود را در قالب هتاکی، تهمت و تخریب شخصیت‌های انقلاب به طور وسیعی نشان داده است.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:« متاسفانه این روش از چند سال قبل متداول شد و حتی برخی مسوولان به آن دامن زدند؛ به گونه‌ای که امروز در میان عده‌ای به یک هنجار تبدیل شده، درحالی که یک ناهنجاری اخلاقی است.»

وی خاطرنشان کرد: « عناصر افراطی با طرح شعارهای ساختارشکن علیه برخی مراجع تقلید و علما حتی حمله فیزیکی به بیوت و دفترهای آنان کار را به نقطه‌ای رسانده‌اند که در سوی مقابل نیز تندروی‌هایی با طرح برخی شعارهای ساختارشکنانه به چشم می‌خورد و توطئه، کینه و نفرت اجتماعی امروز تا حدی در حال شکل‌گیری و بروز و نمود است و خوف آن می‌رود خدای ناکرده به تدریج گروه‌های خشونت‌گرا و افراطی از مرحله هتاکی و حمله‌های محدود و احیانا زد و خوردهای خیابانی به جریانات خطرناک تروریستی و زیرزمینی تبدیل شوند؛ پدیده‌ای که در عراق و افغانستان شاهد آن هستیم که هیچ‌کس جلودار آن‌ها نیست و کسانی که در مقطعی از زمان این خرده گروه‌ها را برای اهداف خاص سیاسی خود تاسیس کرده بودند نیز امروز در دام آن‌ها گرفتار شده‌اند؛ لذا به نظر می‌رسد میانه‌روی و اعتدال تنها راه حفظ جامعه و نظام از افتادن به ورطه جریان‌های افراطی است که ثمرات شومی را می‌تواند در برداشته باشد.»

وی با تاکید بر این‌ که ” به نظر می‌رسد برخی جریان‌های افراطی از سوی برخی کانون‌های قدرت و یا جریان‌هایی از خارج کشور مورد حمایت هستند” اظهار کرد:« این گروه‌ها منافع خود را در تشدید اوضاع و التهاب‌آفرینی می‌بینند و به همین دلیل هر اقدامی که از سوی دلسوزان جامعه و نیروهای اصیل انقلابی برای آرامش‌بخشی انجام می‌شود، بلافاصله با جوسازی گروه‌های تندرو مواجه می‌شود.»

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد:« همه سیاسیون باید با در پیش گرفتن مشی اعتدال از گسترش کینه و افراطی‌گری بپرهیزند.»

وی در ادامه با بیان این‌که ” میانه‌روی در عرصه سیاسی شرط لازم است، اما کافی نیست” اظهار کرد: « میانه‌روی موجب می‌شود فضای مناسبی به وجود آید و سیاسیون در چنین فضایی بتوانند به تبادل نظر و گفت‌وگو بپردازند، طرفین حرف‌های یکدیگر را بشنوند و براساس فرهنگ اسلامی و قرآنی، در این فضا بتوانند گفته‌ها را بشنوند، بهترین آن‌ها را انتخاب کنند و از این طریق به راهکارهای مناسب و حقیقت برسند؛ چراکه در فضای غبارآلود و هیاهو نه گوش می‌شنود و نه چشم می‌بیند؛ از این رو میانه‌روی شرط لازم برای تفکر و تعقل و تصمیم‌گیری است، اما علاوه بر آن تدبیر صحیح امور، شناخت چهره‌های واقعی و دلسوز و نیز عوامل نفوذی، عواملی است که باید در کنار میانه‌روی قرار بگیرد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:« امروز مدعیان تازه از راه رسیده‌ای به صحنه سیاست وارد شده‌اند که با حرکت‌های خودسرانه به تخریب تمام دارایی‌های نظام طی ۳۰سال گذشته پرداخته و سعی دارند از این طریق نظام را بدون پشتوانه و قدرت را از نیروهای انقلابی سلب کنند.»

انصاری ادامه داد:« در فضای التهاب و دشمنی اصل حقیقت گم می‌شود و عده‌ای می‌خواهند با استفاده از این فضا ضعف‌های خود را بپوشانند؛ اما در شرایط میانه‌روی و تعادل است که این مشکلات پی‌گیری می‌شود.»

وی میانه‌روی را جلوه‌ای از عدالت دانست و گفت: « عدالت یعنی هر چیزی در جای خود قرار بگیرد و در صورت تندروی و کندروی به این نقطه نخواهیم رسید؛ لذا میانه‌روی نسخه‌ای از عدالت در حرکت سیاسی و اجتماعی است.»

وی ادامه داد:« امروز دامنه کینه و نفرت اجتماعی با شعارهای تند افزوده می‌شود و کارهای خودسرانه تا حدی رسیده که به حسینیه جماران که مقدس‌ترین مکان سیاسی و انقلابی کشور وجایگاه هدایت امت بوده، بی‌حرمتی می‌شود و کسی دم بر نمی‌آورد، یا به منزل شهید محراب آیت‌الله صدوقی بی‌حرمتی می‌شود، در آن خانه را آتش می‌زنند و یا در شیراز به مسجد، مدرسه و بیت عالم وارسته آیت‌الله دستغیب، بی‌حرمتی می‌شود و یا اهانت به شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آقای خاتمی و برخی دیگری از بزرگان می‌شود . سوال اینجاست که این چه نوع برخورد است؟ آیا حذف منتقدان به برخی عملکردها در دولت و حتی وزرا و مدیران درون همین خانواده، با عدالت سازگاری دارد؟»

دبیر اجرایی مجمع روحانیون در پایان گفت:« مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان بر خودداری جریان‌ها و افراد غیرمسوول از تندروی تاکیداتی کردند که امیدوارم نقطه عطفی باشد برای آن‌که مسوولان امر جلوی کانون‌های افراطی‌گری و آشوبگری اجتماعی را ـ که خودسرانه به هر کسی که بخواهند حمله و یا توهین می‌کنند ـ بگیرند.»

1 نظرات :: مجید انصاری: افراطیون میدان‌دار شده‌اند

  1. لطفا من راهم لينك كنيد
    نام لينك:فرزندسبز
    آدرس لينك:www.farzandesabz.blogfa.com